Rim utan reson, på detta fick jag ingen fason!

· Götaland, Jul
Författare

Julklappar ska rimmas. Så säger traditionen och det kan ju vara kul att följa traditioner. Åtminstone ibland och i tillämpliga delar. Jag känner några som hade som tradition att bada bastu och kasta sig i en isvak efteråt dagen före julafton. Den traditionen är inte lätt att följa. Det finns ingen is. Men rimma kan vi både skinka och till klapparna. De bästa rimmen fick jag till med en flaska glögg som hjälp. De första var kanske inte så bra och inte de sista heller men de som höll sig ”inom etiketten”, ja på flaskan alltså, kunde användas

Behöver du hjälp? -Här kommer några rim du kan knycka eller ta som varnande exempel.

-Till böljor små,

ej längre så långt att gå!

Microvågsugn

Allt går nu med batteri,

så även skruv som ska dras i!

Laddbar skruvdragare

Kompis till Nalle Puh

Mjuk och go är han ju!

Jätte mjukis tiger

-Inget för Vanina Ickx

Men du kan göra många trix!

Bilbana med loopar och hopp

Stor och stark

får gå till Folkets park

Liten och klen

får gå till Frälsningsarmén

Träningsset 4 delar

Blinka lilla stjärna där

Säg mig var jag är

GPS-mottagare

Kommentera

