Utsparkad i kylan!

· Götaland
Författare

liza-marklundUtsparkad i kylan. Liza Marklund är sista exemplet på hur väl det gamla uttrycket ”upp som en sol ner som en pannkaka.

Från att ha varit ”Stureplans älskling i många år upptäcker någon att hon inte hållit sig till sanningen fullt ut i sina romaner och genast är hon lovligt byte för alla.

Kritiken kommer från alla håll. Oftast samma håll som förut har höjt henne till skyarna. Mediadrevet går och all gammal skit plockas fram ur gömmorna och vräks ut på löpsedlarna och debatteras i radio och TV.

Vi har sett det förr, ”Raffe” SAS-Janne…. listan är lång lång lång och längre blir den.Är du inte bäst så är du sämst något lagom finns inte. Vargflocken som förut gläfst gillande sliter offret i stycken som i en gammaldags häxprocess.

-Vad jag tycker om” fint” folk behåller jag för mig själv… fast jag tar på mig hörselskydd om jag kommer för nära..knallen när de spricker håller många decibel.

Foto:Mogens Engelund, Wikipedia 

Kommentera

